Plan współpracy z rodzicami na rok szkolny 2024/2025
Kalendarz współpracy z Rodzicami w roku szkolnym 2024/2025- Juniorek | |
Zajęcia taneczne | w każdy wtorek: od godz. 12.15 Biedronki, Pszczółki w każdą środę: od godz. 10.30 Motylki |
Zajęcia sportowe |
|
Logopedia | w każdy wtorek od godz. 14.00 |
18.09.2024 r. |
Zebranie z Rodzicami rozpoczynające rok szkolny 2024/2025 – grupa „Biedronki” i „Motylki”. |
19.09.2024 r.. | Zebranie z Rodzicami rozpoczynające rok szkolny 2024/2025 – grupa „Pszczółki”. |
27.12.2024 r. |
Przedszkole nieczynne. |
5.02.2025 r. |
Zebranie z Rodzicami podsumowujące I półrocze roku szkolnego 2024/2025 – grupa „Biedronki”, „Motylki”. |
6.02.2025 r. |
Zebranie z Rodzicami podsumowujące I półrocze roku szkolnego 2024/2025 – grupa „Pszczółki”. |
2.05.2025 r. | Przedszkole nieczynne. |
20.06.2025 r. |
Przedszkole nieczynne. |
11.06.2025 r. |
Zebranie z Rodzicami podsumowujące rok szkolny 2024/2025 – grupa „Biedronki”, „Motylki”. |
12.06.2025 r. |
Zebranie z Rodzicami podsumowujące rok szkolny 2024/2025 – grupa „Pszczółki”. |
12.06.2025 r. |
Zakończenie roku szkolnego w grupie „Pszczółki” – uroczystość. |
Kalendarz współpracy z Rodzicami w roku szkolnym 2024/2025- Juniorek 2 | |
Zajęcia taneczne | w każdą środę od godz. 9.00 |
Zajęcia sportowe | |
Logopedia | w każdy czwartek od godz. 14.00 |
18.09.2024 r. |
Zebranie z Rodzicami rozpoczynające rok szkolny 2024/2025. |
27.12.2024 r. |
Przedszkole nieczynne. |
5.02.2025 r. | Zebranie z Rodzicami podsumowujące I półrocze roku szkolnego 2024/2025. |
2.05.2025 r. |
Przedszkole nieczynne. |
20.06.2025 r. | Przedszkole nieczynne. |
11.06.2025 r. |
Zebranie z Rodzicami podsumowujące rok szkolny 2024/2025. |
11.06.2025 r. |
Zakończenie roku szkolnego 2024/2025 w grupie „Wiewiórki” – uroczystość. |
Zadania do realizacji | Terminy | Osoby odpowiedzialne | ||
I. Współpraca z rodzicami poprzez organizowanie zebrań | ||||
A. Zebrania z rodzicami: | ||||
1. Omówienie pracy dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńczej w nowym roku szkolnym, zapoznanie z całą dokumentacją przedszkola, podstawą programową. | Wrzesień | wychowawcy grup | ||
2. Zapoznanie rodziców ze wstępnymi wynikami przeprowadzonych diagnoz oraz obserwacji pedagogicznych, ze szczególnym uwzględnieniem okresu adaptacji dzieci do przedszkola. | październik/ listopad | wychowawcy grup | ||
3. Podsumowanie pracy dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńczej w grupie, przedstawienie efektów pracy oraz wniosków z I półrocza. | luty | Wychowawcy grup | ||
4. Omówienie całorocznej pracy dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńczej w grupie dzieci, przedstawienie wyników diagnoz końcowych oraz prowadzonych obserwacji pedagogicznych.
Analiza gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole. |
marzec/kwiecień | Wychowawcy |
5. Pedagogizacja rodziców | W razie potrzeb
gazetki na stronie internetowej |
Wychowawcy grup |
B. Udział w uroczystościach przedszkolnych: | ||
1. Pasowanie na przedszkolaka | październik | Sylwia Popławska, Ewa Borzęcka |
2. Jasełka | grudzień | Wychowawcy grup |
3. Dzień Babci i Dziadka | styczeń | Wychowawcy grup |
4. Festyn rodzinny | czerwiec 2025 r. | Wychowawcy grup |
5. Zakończenie roku szkolnego | Czerwiec | Wychowawcy grup |
C. Prowadzenie gazetki dla rodziców z języka angielskiego. | cały rok | nauczyciele języka angielskiego |
D. Prowadzenie konsultacji indywidualnych. | wg.potrzeb | Wychowawcy grup |
E. Tablica Rodzica- tablica informacyjna | wg potrzeb | Wychowawcy grup |
II. Poznanie dzieci oraz ich środowiska rodzinnego | ||
1. Przeprowadzanie wywiadów, ankiet, kwestionariuszy, arkuszy obserwacji z rodzicami oraz zaplanowania wspólnych działań i ujednolicenia wszelkich oddziaływań. | cały rok | Wychowawcy grup |
2. Opracowanie planu współpracy z rodzicami. | wrzesień | |
3. Rozpoznawanie potrzeb dzieci poprzez systematyczne rozmowy z rodzicami. | cały rok | Wychowawcy grup |
III. Systematyczne informowanie rodziców o zadaniach wychowawczo- dydaktyczno- opiekuńczych | ||
1. Realizacja podstawy programowej w grupie wraz z programem wychowania przedszkolnego oraz osiąganiem celów przez dzieci. | cały rok | Wychowawcy grup |
2. Analiza koncepcji pracy przedszkola. | wrzesień | Wychowawcy grup |
3. Informowanie o sukcesach i kłopotach dzieci. | cały rok | Wychowawcy
Nauczyciele |
4. Zapoznanie rodziców z efektami pracy oraz wnioskami z prowadzonych obserwacji i diagnoz. | listopad, marzec, kwiecień | Wychowawcy grup |
5. Zapoznanie rodziców z nabywaniem umiejętności dzieci. | cały rok | Wychowawcy grup |
6. Omawianie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy w przedszkolu, tj.: regulaminami wewnętrznymi, grupowymi. | cały rok | Wychowawcy grup |
IV. Włączenie rodziców w życie przedszkola: | ||
1. Udział w codziennym życiu przedszkola. | cały rok szkolny wg opracowanego planu pracy | Wychowawcy grup
Nauczyciele |
2. Pomoc rzeczowa dla przedszkola zaoferowana przez rodziców. | ||
3. Udział w akcjach charytatywnych. | ||
4. Udział w konkursach. | ||
5. Pomoc rodziców przy organizowaniu uroczystości, imprez, urodzin dzieci i wycieczek przedszkolnych. | ||
6. Sponsoring na rzecz przedszkola wg uznania rodziców. | ||
7. Udział w projektach edukacyjnych | cały rok | wychowawcy
nauczyciele |
8. Udział innowacjach pedagogicznych | cały rok | wychowawcy
nauczyciele |