Plan współpracy z rodzicami na rok szkolny 2025/2026
| Kalendarz współpracy z Rodzicami w roku szkolnym 2025/2026- Juniorek | |
| Zajęcia taneczne | -poniedziałek godz. 12:00 (Szkoła Tańca Raz Dwa Trzy) – grupa Biedronek
-piątek godz. 12:00 – grupa Motylków i Prszczółek |
| Zajęcia sportowe |
Każdy czwartek o godz. 10:30 |
| Logopedia | Każdy czwartek od godz.14:00 |
| 09.09.2025 r. | Zebranie z Rodzicami rozpoczynające rok szkolny 2025/2026. |
| 10.11.2025 r. |
Przedszkole nieczynne. |
| 02.01.2026 r. | Przedszkole nieczynne. |
| 5.01.2026 r. |
Dyżur w jednej placówce. |
| 29.01.2026 r. | Zebranie z Rodzicami podsumowujące I półrocze roku szkolnego 2025/2026. |
| 05.06.2026 r. | Przedszkole nieczynne. |
| 10.06.2026 r. |
Zebranie z Rodzicami podsumowujące rok szkolny 2025/2026. |
| 19.06.2026 r. | Zakończenie roku szkolnego w grupie „Biedronki” – uroczystość. |
| 06.07.2026 – 17.07.2026 r. | Przedszkole nieczynne (dyżur w drugiej placówce). |
| Kalendarz współpracy z Rodzicami w roku szkolnym 2024/2025- Juniorek 2 | |
| Zajęcia taneczne | Każdy czwartek o godz. 9:00 – grupa Jeżyków i Wiewiórek
Każdy czwartek o godz. 9:30 – grupa Misiów |
| Zajęcia sportowe | Każdy poniedziałek od godz. 11:00 |
| Logopedia | Każdy wtorek od godz. 14:00 |
| 09.09.2025 r. | Zebranie z Rodzicami rozpoczynające rok szkolny 2025/2026. |
| 10.11.2025 r. | Przedszkole nieczynne. |
| 02.01.2026 r. | Przedszkole nieczynne. |
| 05.01.2026 r. | Dyżur w jednej placówce. |
| 29.01.2026 r. | Zebranie z Rodzicami podsumowujące I półrocze roku szkolnego 2025/2026. |
| 05.06.2026 r. | Przedszkole nieczynne. |
| 10.06.2026 r. |
Zebranie z Rodzicami podsumowujące rok szkolny 2025/2026. |
| 19.06.2026 r. | Zakończenie roku szkolnego 2025/2026 w grupie „Wiewiórki” – uroczystość. |
| 20.07.2026 – 31.07.2026 r. | Przedszkole nieczynne (dyżur w drugiej placówce). |
| Zadania do realizacji | Terminy | Osoby odpowiedzialne | ||
| I. Współpraca z rodzicami poprzez organizowanie zebrań | ||||
| A. Zebrania z rodzicami: | ||||
| 1. Omówienie pracy dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńczej w nowym roku szkolnym, zapoznanie z całą dokumentacją przedszkola, podstawą programową. | Wrzesień | wychowawcy grup | ||
| 2. Zapoznanie rodziców ze wstępnymi wynikami przeprowadzonych diagnoz oraz obserwacji pedagogicznych, ze szczególnym uwzględnieniem okresu adaptacji dzieci do przedszkola. | październik/ listopad | wychowawcy grup | ||
| 3. Podsumowanie pracy dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńczej w grupie, przedstawienie efektów pracy oraz wniosków z I półrocza. | luty | Wychowawcy grup | ||
| 4. Omówienie całorocznej pracy dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńczej w grupie dzieci, przedstawienie wyników diagnoz końcowych oraz prowadzonych obserwacji pedagogicznych.
Analiza gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole. |
marzec/kwiecień | Wychowawcy | ||
| 5. Pedagogizacja rodziców | W razie potrzeb
gazetki na stronie internetowej |
Wychowawcy grup |
| B. Udział w uroczystościach przedszkolnych: | ||
| 1. Pasowanie na przedszkolaka | październik | Sylwia Popławska, Ewa Borzęcka |
| 2. Jasełka | grudzień | Wychowawcy grup |
| 3. Dzień Babci i Dziadka | styczeń | Wychowawcy grup |
| 4. Festyn rodzinny | czerwiec 2025 r. | Wychowawcy grup |
| 5. Zakończenie roku szkolnego | Czerwiec | Wychowawcy grup |
| C. Prowadzenie gazetki dla rodziców z języka angielskiego. | cały rok | nauczyciele języka angielskiego |
| D. Prowadzenie konsultacji indywidualnych. | wg.potrzeb | Wychowawcy grup |
| E. Tablica Rodzica- tablica informacyjna | wg potrzeb | Wychowawcy grup |
| II. Poznanie dzieci oraz ich środowiska rodzinnego | ||
| 1. Przeprowadzanie wywiadów, ankiet, kwestionariuszy, arkuszy obserwacji z rodzicami oraz zaplanowania wspólnych działań i ujednolicenia wszelkich oddziaływań. | cały rok | Wychowawcy grup |
| 2. Opracowanie planu współpracy z rodzicami. | wrzesień | |
| 3. Rozpoznawanie potrzeb dzieci poprzez systematyczne rozmowy z rodzicami. | cały rok | Wychowawcy grup |
| III. Systematyczne informowanie rodziców o zadaniach wychowawczo- dydaktyczno- opiekuńczych | ||
| 1. Realizacja podstawy programowej w grupie wraz z programem wychowania przedszkolnego oraz osiąganiem celów przez dzieci. | cały rok | Wychowawcy grup |
| 2. Analiza koncepcji pracy przedszkola. | wrzesień | Wychowawcy grup |
| 3. Informowanie o sukcesach i kłopotach dzieci. | cały rok | Wychowawcy
Nauczyciele |
| 4. Zapoznanie rodziców z efektami pracy oraz wnioskami z prowadzonych obserwacji i diagnoz. | listopad, marzec, kwiecień | Wychowawcy grup |
| 5. Zapoznanie rodziców z nabywaniem umiejętności dzieci. | cały rok | Wychowawcy grup |
| 6. Omawianie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy w przedszkolu, tj.: regulaminami wewnętrznymi, grupowymi. | cały rok | Wychowawcy grup |
| IV. Włączenie rodziców w życie przedszkola: | ||
| 1. Udział w codziennym życiu przedszkola. | cały rok szkolny wg opracowanego planu pracy | Wychowawcy grup
Nauczyciele |
| 2. Pomoc rzeczowa dla przedszkola zaoferowana przez rodziców. | ||
| 3. Udział w akcjach charytatywnych. | ||
| 4. Udział w konkursach. | ||
| 5. Pomoc rodziców przy organizowaniu uroczystości, imprez, urodzin dzieci i wycieczek przedszkolnych. | ||
| 6. Sponsoring na rzecz przedszkola wg uznania rodziców. | ||
| 7. Udział w projektach edukacyjnych | cały rok | wychowawcy
nauczyciele |
| 8. Udział innowacjach pedagogicznych | cały rok | wychowawcy
nauczyciele |
